Incompany Training ‘Casuïstiekbespreking’
Hulpverleners klagen soms dat casuïstiekbespreking niet verder komt dan praten over de cliënt. Er is behoefte aan een methodiek. In deze training krijgt u deze. U leert om de strategie en tactiek te bepalen om op een professionele manier bij te dragen aan de doelen van de cliënt. U leert om de expertise van collega’s te benutten, om van elkaar en met elkaar te leren en zo dilemma’s op te lossen.
Voor wie?
– professionals in zorg en welzijn die methodisch casuïstiek willen bespreken
– professionals die elkaars expertise willen benutten in een casuïstiekbespreking
Werkwijze
In de training koppelen we de theorie aan de praktijk. U werkt met uw eigen praktijkvoorbeelden.
Leerdoelen
– u kent de theorie over kennisdeling en teamleren;
– u kunt hoofdzaken van bijzaken onderscheiden;
– u leert methodisch te werken;
– u leert uw strategie te bepalen;
– u leert efficiënt om te gaan met uw tijd.
Cursusmateriaal
U krijgt een cursusmap die ook na de training als naslagwerk kan worden gebruikt.
Coaching on the job
Laarakker Advies & Training geeft deze training ook als ‘coaching on the job’. In dit geval woon ik een casuïstiekbespreking in uw organisatie bij en krijgt u feedback en coaching. In een voorbereidend gesprek bepalen we samen de omvang en de duur van het traject.